lørdag 5. mars 2011

Grunnen til at jeg ikke kjøper Blenda.

I TV-reklamen for Blenda kan de informere oss om at "mange tror de må velge mellom et produkt som vasker helt rent ELLER et som er skånsomt mot klærne". De tar altså i bruk en tekstforfatter som ikke behersker en så simpeFetl konstruksjon som "å velge mellom X og Y". Etter dette mennesket har satt seg ned, og brukt det vi må regne med er ihvertfall mer en fem minutter på å skrive (eventuelt å oversette) en tekst som skal ut til hele norges befolkning, klarer han altså ikke skjelne mellom "å velge X eller Y" og "å velge mellom X og Y".

Kanskje folk som kan skrive norsk ikke vil jobbe som reklametekstforfattere, og dermed står Blenda mellom barken eller veden når de skal hyre noen.

Nå vil sikkert mange synes at dette er en tåpelig grunn til ikke å kjøpe et produkt, og jeg kan kanskje si meg enig i det. Imidlertid er jeg kun enig på bakgrunn av det faktum at, hvis jeg slavisk skulle holde meg til slike kriterier, hadde det omtrent ikke vært flere produkter igjen jeg kunne kjøpe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar